четвер, 2 липня 2015 р.

Трохи про схеми... A little about chart

 
    Сьогодні зустріла свою ученицю, яка в минулому році закінчила школу. З великим задоволенням вислухала її розповідь про навчання за кордоном. Зараз вона навчається в Словаччині. Вивчає іноземні мови та історію Європи. Враження від навчання тільки хороші: старанно вивчає дисципліни, отримує гарні оцінки, а тому й має стипендію. Багато вже де встигла побувала, але попереду ще подорожі до багатьох країн. 
    Оля, так звати ученицю, поділилася секретом успіху в навчанні.  А саме, їй дуже допомогла методика писати конспекти, якої вона навчилася ще в школі. Але ці конспекти автор аналізує й перетворює в схеми. Не забула Оля захопити в Словаччину й конспекти з історії (гарна така за об'ємом папочка :) ), які вона активно використовує під час навчання, навчає тепер історії України словаків. :)
    Писати схематичні конспекти намагаюсь привчити учнів на своїх уроках. І як виявляється вони є результативні. Оскільки учень всю інформацію перетворює в цілісну картину з наявними в ній інформаційними зв'язками. Схеми допомагають знайти причинно-наслідкові зв'язки, виділити необхідне для запам'ятовування, розрізняти головне і другорядне, а отже, здійснювати мисленневі операції.  
    Крім того, схеми сприяють розвитку зорової пам'яті. Людина запам'ятовує інформацію у вигляді картинки. Добре, якщо схеми не є одноманітними, а побудовані у формі різних кластерів. Коли самостійно складати ці схеми, то можна пофантазувати, придумати різні форми, що асоціюються з інформацією. Таким чином, схеми допомагають формуванню ще й креативності. 
     Цікаво, що реферати студенти Словаччини пишуть у формі презентації. Хоча таку практику вже маю ). 
Гарного дня всім!

Немає коментарів: