Батькам For parents

Як навчити дітей бути самостійними або що є в норвезьких школах і втрачено у наших традиціях виховання

Сьогодні на шляху євроінтеграції ми переосмислюємо традиції, які маємо і які були з часом втрачено. Пропоную поміркувати, які традиції варто відродити. Читайте у блозі

Утвердження в поведінці старшокласників загальнолюдської моралі, добра і справедливості та інших чеснот

Хто такі діти кристали?

    Традиційно в народі дорослі порівнюють своїх дітей із явищами природи, самою природою, їх властивостями, називаючи сонечком, квіточкою, пташечкою, зорею. І діти дійсно стають схожі на лагідне сонечко, красиву квіточку, яскраву зірочку. В психології з'являються нові поняття в характеристиці дітей, які пов'язані теж із властивостями природи, як наприклад, діти-індиго, діти-кристали. Можливо хтось знайде гарну пораду в публікації про виховання дітей кристалів. Тож розширюємо свої можливості у вихованні дітей. 

Як реагувати на різні прояви поведінки дитини, як батькам розробити стратегію дій, щоб дитина виросла вихованою

Щоб знайти відповіді на ці питання, читайте статтю "Неефективне дисциплінування дітей" http://childdevelop.com.ua/articles/upbring/777/. Важливо пам'ятати, що кожна дитина індивідуальна і стратегія дій має бути підібрана батьками відповідно до можливостей дитини, її характеру. Але в будь-якому випадку розумне пояснення заборон та можливостей відіграє позитивний вплив на дитину. Шлях її виховання довгий і вимагає терпіння батьків. 

Від чого залежить успішність дитини? 

Яку роль відіграють емоційний коефіцієнт та інтелектуальний коефіцієнт у особистісному розвитку, як емоційний коефіцієнт впливає на рівень злочинності, які риси слід виховувати в дитини для формування емоційного інтелекту. Всі відповіді на сформовані запитання можна знайти тут http://osvita.ua/school/method/48869/ 

Вікові проблеми виховання дитини 7-15 років

Шляхи подолання вікових проблем дитини з науково-психологічного підходу пропонує психолог Наталія Кучеренко https://www.youtube.com/watch?v=cxyza3FKceY 

Психоматриця Піфагора

Щоб дізнатися природні можливості своєї дитини та власні, розвинути задатки пропоную пройти тест "психоломатриця Піфагора". Це справді дуже цікаво! https://www.youtube.com/watch?v=p0bcn4EocXk Із серій лекцій Наталії Кучеренко 

Як управляти неативними емоціями дитини

      Що посієш, те й пожнеш, - говорить народна мудрість. Щоб зібрати гарний урожай, до нього слід докласти трішки зусиль: поливати насіння, слідкувати, щоб урожай не заріс бур'яном, щоб було достатньо світла та інше. 
     У житті людина у різних ситуаціях по різному виявляє свої емоції. Про людину, яка здатна контролювати свої емоції, кажуть що вона стримана. Але цього потрібно людину вчити. І як, як не батькам, які знають свою дитину з народження, займаються її вихованням змалечку, не привчити стримувати свої емоції.
     Звичайно, у вихованні дитини є і не малий елемент самовиховання, але в дитячому віці вироблене вміння контролювати свої емоції, перетворюється на стійку навичку в подальшому житті. Амбіції, злість і її прояв гнів, є тими емоціями, якими людина здатна управляти. Як навчити цього дитину, читайте тут: http://childdevelop.com.ua/articles/upbring/219/

Заповіді сімейного виховання В. Сухомлинського 

Заповіді сімейного виховання від Василя Сухомлинського

1. Ніколи не принижуй свою дитину.
2. Не погрожуйте дитині.
3. Не вимагайте у дитини обіцянок.
4. Не моралізуйте.
5  Не позбавляйте дитину можливості бути самою собою.
6. Не нашкодьте власній дитині своїми вчинками.
7. Не бійтеся визнати свої помилки.
8. Виховуйте не тільки дитину, але й самі себе.
9. Вірте у свою дитину.
10. Допоможіть дитині повірити в себе.

Виступ на батьківських зборах з теми:

"Формування правосвідомості в дітей"

До відома батьків, які не змогли взяти участь у батьківських зборах! Пропоную короткий виклад матеріалу в вигляді презентації виступу. 









2014 р.


Заповіді Марії Монтессорі



1. Дітей вчить те, що їх оточує.
2. Якщо дитину часто критикують - вона вчиться засуджувати.
3. Якщо дитину часто хвалять - вона вчиться оцінювати.
4. Якщо дитині демонструють ворожість - вона вчиться битися.
5. Якщо з дитиною чесні - вона вчиться справедливості.
6. Якщо дитину часто висміюють - вона вчиться бути боязкою.
7. Якщо дитина живе з почуттям безпеки - вона вчиться вірити.
8. Якщо дитину часто ганьблять - вона вчиться відчувати себе винуватою.
9. Якщо дитину часто схвалюють - вона вчиться добре до себе ставитися.
10. Якщо до дитини часто бувають поблажливі - вона вчиться бути терплячою.
11. Якщо дитину часто підбадьорюють - вона набуває впевненість у собі.
12. Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною - вона вчиться знаходити в цьому світі любов.
13. Не кажіть погано про дитину - ні при ній, ні без неї.
14. Концентруйтесь на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.
15. Завжди прислухайтеся і відповідайте дитині, яка звертається до вас.
16. Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її.
17. Будьте готові допомогти дитині, яка знаходиться в пошуку, і бути непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла.
18. Допомагайте дитині освоювати неосвоєне раніше. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю, тишею і любов`ю.
19. У поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер - пропонуйте їй краще, що є у вас самих.

Взаємодія сім'ї та школи

Відомо, що сім'я є центральною ланкою у вихованні дитини, але формування компетентнісної особистості відбувається саме в школі. Науковці пропонують нові підходи до взаємодії цих важливих інститутів розвитку дитини. Як зацікавити батьків до взаємодії з школою, щоб це відбувалося не вимушено, батьки з радістю відвідували школу, читайте тут: http://osvita.ua/school/out_edu/1604/

1 коментар:

Unknown сказав...

Зручно, якщо не був на батьківських зборах, проте хотілося б мати змогу завантажити презентацію.