МАН, олімпіади Junior Academy of Sciences

МАН 2022-2023, 2023-2024 н.р. Дистанційне навчання. 

Гурток "Історія України"

Дні занять: понеділок та четвер 15.35- 16.35; 16.35 – 17.35. 
Навчання у зум. Ідентифікатор 3124936144 код 884828.
Дата 19.04                                                                          
Тема: Україна в умовах десталінізації 
Теоретична частина. 1. Опрацювати тему 27 посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника теми
Практична частина 2. Виконати тести посібника
Дата: 18.04
Тема: Завершення війни та післявоєнна зміна кордонів. УРСР у 1945—1953 рр. (2 год.)
Теоретична частина. 1. Опрацювати тему 27 посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника теми
Практична частина
2. Виконати тести посібника
Дата 09.02.2024 (2 год)
Тема: Західна україна під час "весни народів" (2 год)
Теоретична частина
1. Опрацювати тему 16 посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника теми
Практична частина
Дата. 08.02.2024 (2 год)
Тема: Західноукраїнські землі під владою Австрії наприкінці XVIII-перршій половині ХІХ ст.
Теоретична частина 
1. Опрацювати тему 13 посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника теми
Практична частина
Дата 02.02 (2 год)
Тема: Підросійська Україна в 1907-1914 рр. 
1. Опрацювати тему 19: "Україна в боротьбі за збереження державної незалежності (1918-1921)" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника теми
Практична частина: 
2. Скласти табличку політичних подій під час революції. Розв'язати тести посібника
Дата 01.02 (2 год)
Тема: Перша російська революція й Україна
Теоретична частина
1. Опрацювати тему 18: "Україна в боротьбі за збереження державної незалежності (1918-1921)" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника теми
Практична частина: 
2. Скласти табличку політичних подій під час революції. 

Дата 08.05 (2 год)
Тема: Політичний розвиток України у 2013-2020 рр. 
Теоретична частина 
1. Опрацювати тему 31: "Україна в боротьбі за збереження державної незалежності (1918-1921)" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника теми
Практична частина: 
2. Скласти табличку політичного розвитку в 1991-2013 рр та 2013-2020 рр.  
Дата 23.02 (2 год)
Тем: Українська національно-демократична революція: доба Українська держава. Практичне заняття (1 год)
Тема: Українська національно-демократична революція: доба Директорія. Теоретична частина ( 1 год).
Завдання:
1. Опрацювати тему 22: "Україна в боротьбі за збереження державної незалежності (1918-1921)" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника теми.
2. Скласти порівняльну табличку (доба Українська держава та Директорія) з критеріми внутрішня та зовнішнч політика, соціальна сфера, національно-культурна сфера).
3. На карті визначити межі Української держави та УНР. 
4. Переглянути відео. Занотувати необхідне в табличку. 
Дата 07.11 (2 год)
3.8. Культура Давньоруської держави
Теоретична частина. Народні та цивілізаційні засади культури Київської Русі. Освіта і писемність. Давньоруська література. Наукова думка. Мистецтво і художні промисли. Архітектура. 
Практична частина. Робота з ілюстраціями. Складання описів. архітектурних споруд Київської Русі (стиль, кладка, аріхтектурні темріни). Визначення стильвий прийомів та типів ювелірних прикрас Русі (зернь, скань, фініфть, барми, колти та ін).  
Завдання. 
1. Опрацювати тему 3: "Галицько-Волинська держава" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника.
2. За текстом https://osvita.ua/vnz/reports/culture/10426/  скласти тези розвитку культури.
3. За памятками https://znohistory.ed-era.com/m1/g зробити опис ілюстрацій. 
Дата 03.11. (2 год)
3.7. Галицько-Волинська держава 
Теоретична частина. Прикарпаття і Волинь у ХІІ ст.: гуртування південно-західних земель Володимиром і Мстиславом, особливості суспільно-політичного устрою Галиччини і  Волині. Галицько-Волинська держава Романа Мстиславовича. Міждинастична боротьба за Галиччину. Правління ДанилаРомановича та його нащадків. 
Пркатична частина. Визначення свідчення про історію Галиччини і Волині на основі середньовічних письмових джерел. 
Завдання
1. Опрацювати тему 4 : "Галицько-Волинська держава" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника.
2.Опрацювати конспекти на сайтах https://history.ed-era.com/vstup; https://znohistory.ed-era.com/m1/l4 
Дедлайн: 07.11
Дата 31.10 (2 год)
3.6. Децентралізація Русі, її соціально-економічне життя
Теоретична чатина. Еволюція феодальних відносин і наростання процесів децентралізації Русі. Правління Ярославичів і Мономаховичів. Князівські війни середини ХІІ ст. Половецька небезпека та військові компанії проти кочівників. Розвиток сільського господарства, ремеселі торгівлі. Вотчинні господарства: право власності, розміри, апарат управління. Соціальні групи населення. 
Практична частина. Визначення свідчення існування вотчинних господарств у давньоруськийх грамотах. 
Завдання
1. Опрацювати тему 3 : "Київська держава" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника.
2. Опрацювати конспекти на сайтах: EdEra https://znohistory.ed-era.com/m1/l3; https://history.ed-era.com/poltichnii_ustri/gospodarske_zhittya_ta_ekonomka_rus  та http://zno.academia.in.ua/mod/book/tool/print/index.php?id=105&chapterid=10. Порівняти карти розквіту та роздробленості Русі. 
Дедлайн: 03.11
Дата 27.10 (2 год) 
3.5. Розквіт Русі. 
Теоретична частина. Правління князя Володимира Великого: перша міжкнязівська міжусобиця, відновлення військової могутності держави й запровадження удільного устрою, хрещення Русі. Правління князя Ярослава: друга міжкнязівська міжусобиця, кодифікація руського права, династична реформ, шлюбна дипломатія та віськова кампанія. 
Практична частина. Оцінка внеску в розвиток руської державності великих князів київських за "Повістю минулих літ". Складання словника термінів "Руської правди", "Слова про полк Ігорів", "Моління Данила Заточника", "Києво-Печерький патерик". 
Завдання: 
1. Опрацювати тему 3 : "Київська держава" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника.
2. Опрацювати конспекти на EdEra https://znohistory.ed-era.com/m1/l3  та відео https://youtu.be/g9JMI_8fXs0 ; https://www.youtube.com/watch?v=bR_8mS9_o5I 
3.За текстом Руської правди http://litopys.org.ua/oldukr2/oldukr51.htm, Слова о полку Ігоревім https://www.ukrlib.com.ua/narod/printout.php?id=7&bookid=4 та Моління Данила Заточника http://litopys.org.ua/oldukr2/oldukr62.htm; Києво-Печерський патерик http://litopys.org.ua/paterikon/paterikon.htm скласти словника термінів. 
Дедлайн 30.10
Дата 24.10 (2 год)
3.4. Тема. Утворення і розвиток східнословянської держави в ІХ-Х ст.
Теоретична частина. Етапи формування Київської Русі. Правління князів Аскольда і Діра. Обєднання східнословянський племен навколо Києва за князювання Олега і Ігоря. Правління княгині Ольги. Зовнішня експансія Русі в часи правління князя Святослава Ігоревича. 
Практична частина. Робота з науковою літературою за темою. Обговорення розвитку історичних подій часів Київської Русі. 
Завдання
1. Опрацювати тему 3 : "Київська держава" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника.
2. Праналізувати та законспектувати матеріали сайту EdEra https://znohistory.ed-era.com/m1/l3  
3. Аналіз подій Русі в працях М.Грушевського, Крип'якевича, О.Субтельного, Н.Полонської-Василенко. Складання історіографічного списку літератури та джерел. 
Дедлайн: до 27.10
Дата 20.10 (2 год)
3.3. Київська Русь: походження, устрій, право 
Теоретична частина. Теорії походження Русі: норманська, антинорманська, хозарська. Особливості розвитку феодалізму Київської Русі. Державний устрій: інститут князівської влади, снем, боярська рада, віче. Правова система: звичаєве право, Номоканон, "Руська правда" та її редакції. Судова влада. 
Практична частина. розроблення порівняльної таблиці норманської, антинорманської, хазарської теорії походження Русі. Набір аргіментів до них із посиланням на матеріали середньовічних писемних джерел. 
Завдання.
1. Проаналізувати статтю https://osvita.ua/vnz/reports/history/35460/ та зробити порівняльну табличку (з критерічями топонімічні особливості, політичні особливості, соціально-економічні особливості).
2. Проаналізувати статті https://history.ed-era.com/poltichnii_ustri та скласти схему політичного та соціального устрою; правового режиму https://history.ed-era.com/poltichnii_ustri/ruska_pravda ; https://osvita.ua/vnz/reports/world_history/32307/ 
4. Опрацювати тему 3 : "Київська держава" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника.
Дедлайн виконання: до 23.10. 

Дата 17.10 (2 год)
3.2. Східні слов'яни в І тис. до н.е. (2 год) 
Теоретична частина. Теорії походження слов'ян. Проблема визначення прабатьківщини слов'ян. Економічний поступ і зміни у соціальному устрої східниї слов'ян. Військова демократія. Перехід від племінних союзів до племінних князівств. Археологічні культури слав'ян. Зарубенецька культура. Черніхівська культура. Київська культура. Пеньківська культура. Празько-Корчаківська культура. Волинцівська, роменська, Лука-Врублевецька культура. Культура і духовний світ слов'ян.
Практична частина. Робота з джерелами: пошук реіалістичних історичних і географічних свідчень, невідповідностей у текстах арабських географів. Опрацювання наукової літератури для визначення військово-політичної ролі словян у добу раннього середньовіччя у Східній Європі за візантійськими даними. 
Завдання
1. Опрацювати тему2 : "Стародавня історія" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника.
2. Опрацювати інтернет ресурс . https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-history-questions-and-answers/10.html 
3. Проаналізувати відео. https://www.youtube.com/watch?v=wtHglHBmn4Q Скласти констпект. Відео про релігію словян
4. Опрацювати статтю щодо свідчеень арабського історика Ібн Русте. Визначити істинність та невідповідності праці.
5. Скласти табличку типів культур за джерелом. http://history.org.ua/LiberUA/978-966-521-572-1/978-966-521-572-1.pdf 
Дедлайн виконання до 20.10. 
Дата 13.10 ( 2 год)
3.1. Велике переселення народів
Теоретична частина. Готське заселення України. Держава Остготів. Готська навала. Тюркські кочовики Євразії та їх присутність у Північному Причорномор'ї: Тюркський каганат, Аварський каганат. Велика Булгарія, Хазарський каганат: становлення та розширення території каганату , особливості державно-політичного устрою, салтово-маяцька культура в Україні. Розселення слов'ян.
Практична частина. Робота з картою (позначити розселення на території України германських племен, гунів, тюркських народів). Обговорення результатів роботи.  
Завдання:
2. Опрацювати тему: "Стародавня історія" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника. 
3. Переглянути відео та записати конспект по його матеріалам Розселення словян.
4. На контурній карті позначити території України германських племен, гунів, тюркських народів. Скласти схему розселення слов'ян. 
Дедлан до 17.10. 2022
Дата: 10.10. ( 2 год)
Тема 2.4. Античні держави Північного Причорномор"я
Теоретична частина. Грецька цивілізація та поширення античної цивілізації в Північному Причорномор'ї. Полісні демократії. Боспорське царство. Держава Мітрідата VI Євпатора. Римська присутність у північному Причорномор"ї. Культурна інвазія давніх греків і римлян. 
Практична частина. Складання словника еліномовних термінів, що стосується періоду грецької колонізації Північного Причорномор'я. 
Завдання:
1. Опрацювати тему: "Стародавня історія" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. та відповідні тести посбіника.
4. За матеріалами посібника скласти словник еліномовних термінів періоду грецької колонізації  Північного Причорномор'я.

Дата 06.10 (2 год)
Тема 2.3. Кочовики в період раннього залізного віку. 
Теоретична частина. Кочові племена півдня України: кімерійці, скіфи, сармати. Праслав'янські народи та їх відносини із степом. Релігія та культура народів Північного Причорномор'я. 
Практична частина. Робота з літературою. Визначення аналогії між божествами грецької та скіфського пантеонів. 
Завдання: 
1. Опрацювати тему: "Стародавня історія" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД.
3. Скласти порівняльну таблицю про пантеон богів грецьких та словянських за матеріалами про пантеон язичницьких богів. 
Дата 03.10 (2 год)
Тема 2.2. Енеоліт і бронзовий вік ( 2 год)
Теоретична частина. Поява металіргії. перший суспільний поділ праці. Формування землеробських та скотарських регіонів України. Археологічна культура бронзового віку. Трипільська культура. 
Практична чатина. Ідентифікація типів керамікиза гончарним посудом трипільців. Робота над версіями тлумачення зображення на кераміці трипільців, висунення власних гіпотез.
Завдання.
1.   Опрацювати тему: "Стародавня історія" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. 
2. Опрацювати відео. https://www.youtube.com/watch?v=4NQWE4vLWWs та https://www.youtube.com/watch?v=Y5YaC_ZpTS8
2. За матеріалом охарактеризувати мальовану кераміку трипільців. Записати етапи розвитку мальваної кераміки трипільців.
Дата 29.09 (2 год)
Тема 2.1. Кам'яний вік. Теоретична частина. Перехід від привласнювальних до відтворювальних форм господарювання. Форми соціальної організації в первісному суспільстві. Матріархат і патріархат. Первісні форми релігії. Первісна культура та її артефакти в Україні. 
Практична частина. Робота з картою. (позначення місць стоянок первісної доби на карті). Складання таблиці епох первісного суспільства. 
Завдання:
1. Опрацювати тему: "Стародавня історія" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. 
3. На карті позначити стоянки первісної доби (палеоліту, мезоліту, неоліту, енеоліту, бронзового віку).
4. Скласти порівняльну таблицю (вертикальні стовпчики: палеоліт, мезоліт, неоліт, енеоліт, бронзовий вік; горизонтальні: еволюція знарядь праці, житло, заняття, вірування та культура). 
Дедлайн: до 03.10.2022

Дата 26.09. (2 год)
Тема 1.3. Історичне джерелознавство. Практична частина (1 год). Виконання вправ на правильність написання бібліографічних даних. 
Розділ 2. Давня історія України. Тема 2.1. Кам'яний вік (1 год). Поява людини її еволюція та розселення. Камяна індустрія. Стоянки первісних людей на території України. 
Завдання
1. За зразком (посилання: http://vippo.org.ua/files/pedposhyk/spuslit-1557135224.pdf) занотувати правильний список джерел та літератури, сформованих на попередньому занятті. 
2. Опрацювати тему 1. "Стародавня історія" посібника: В.С.Власов, С.В. Кульчицький. Історія України". Київ: Літера ЛТД. 
3. Переглянути відео. 
Дедлан виконання: до 29.09

Дата 22.09. (2 год) 
1. Тема1.2. "Історіографія: поняття, предмет, методологія". Практиччна частина. Предметний пошук досліджень у мережі інтернет. Складання плану історіографічного огляду теми. 
2. Тема 1.3. "Історичне джерелознавство". Теоретична частина. Поняття "історичне джерело". класифікація історичних джерел. 
Завдання: 
1. Скласти перелік літератури з обраної теми з зазначенням посилань. 
2. Опрацювати статтю "Історичне джерелознавство". За статтею скласти схему класифікації історичних джерел. 
Дедлайн: до 26.09. 
Дата: 19.09. 
Тема І. 1.1 Практична частина. Визначення об'єкта, предмета, мети, завдань дослідження за обраною темою. Складання словника історичних наукових термінів.
1.2. Історіографія: поняття, предмет, методологія. Теоретична частина. Історія, етапи її розвитку. Історичні національні школи. Сучасні підходи до творіння історичного значення/ Історіографічні джерела. 
Завдання: 
2. Визначити об'єкта, предмета, мети, завдань дослідження за обраною темою. Складання словника історичних наукових термінів. Обсяг - до 1 стор. 
Дедлайн: 15.09. 2022
Дата: 15.09. Тема І. Вступ. Розділ І. 1.1. Минуле як предмет дослідження історіографії (теоретична частина). ( 2 год). 
1.2. Визначити ознаки науково-дослідницької роботи учнів за відео
1.3. Оснонвні підходи до розуміння поняття "історія, його змісту (формаційний, цивілізаційний, синергетичний, світ-системний аналіз, "нова наука історії"). За текстом визначити спільне та відмінне. 
Дедлайн: до 19.09. 2022. 


Матеріали для конкурсу-захисту МАН України

1. Як написати есе?

2. Вимоги до постерного захисту . Документ. Приклади та результати

3. Вимоги до написання робіт

http://man.gov.ua/ua/activities/competition_protection/next-year/basic_requirements_for_student_work_2020 
Вимоги до науково-дослідницької роботи з історії. Розробка заняття гуртка МАН / Н. Жидкова // Історія і сучасність. - 2017. - №1(9). - С.54-62.
Вимоги МАН
Оновлені вимоги МАН

4. Вебінар "Академічна доброчесність у конкурсі-захисті"

Приклади контрольних завдань ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН

Презентації науково-дослідницьких робіт учнів МАН

1. Діяльність Товариства "Знання" в УРСР на різних рівнях (на прикладі Києва, Чернігова, Мени)

Відкрити тут: https://drive.google.com/file/d/0B_Jq_7v_4CIxcUNyUDg5Ty1vbGM/view?usp=sharing


2. Діяльність Софії Русової - феномен кінця ХІХ-початку ХХ ст. 


Відкрити тут: https://drive.google.com/file/d/0B_Jq_7v_4CIxMHFRTFV3TGpDdmM/view?usp=sharing

3. Менська сотня 



Відкрити тут: https://drive.google.com/file/d/0B_Jq_7v_4CIxdU1tM3NJSDhsU28/view?usp=sharing

4. Уроки виживання населення Менщини в роки Другої світової війни


5. Уроки виживання остарбайтерів у роки Другої світової війни 


Відкрити тут: https://docs.google.com/presentation/d/13kNQ0dT0jNFq6JTgkOWZqjh1mCIBl2qlRRWYptmqa_w/edit?usp=sharing


6. Генезис просвітництва на українських землях впродовж ХVШ - початку ХХІ ст. 

https://drive.google.com/file/d/0B_Jq_7v_4CIxejJmclRhSURkMEk/view?usp=sharing

7. ПРОСВІТНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ МАН (З ДОСВІДУ РОБОТИ НАУКОВОГО ТОВАРИСТВА «ЕВРИКА» МЕНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ГІМНАЗІЇ ЧЕРНІГІВСЬКОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ МАН УКРАЇНИ

А.Василець під час постерного захисту

10. Розвиток творчої активності учнів засобами волонтерського заходу. Ілляшик Катерина, 11-А

11. Столярство Менщини XVII-XXI ст. Акулят Вікторія, 11А. Диплом І ступеня
12. Столярство Менщини ХХ-ХХІ ст. Акулят Катерина, 10 А. 2024. Диплом ІІІ ступеня
Акулят К. під час захисту роботи


Перелік дослідницьких учнівських робіт та їх результативність на Чернігівському обласному етапі МАН

1.  «Остарбайтери Менського району». Савенок Інна, учениця 11-а класу, 2004р. 
2.«Менська сотня», Шестаков Денис, учень 10-а класу, 2006. диплом ІІІ ступеня. Історичне краєзнавство. 
3. «Партизанський рух на Менщині в роки Великої Вітчизняної війни», 2007, Шестаков Денис, учень 11-а класу, диплом ІІІ ступеня. Історичне краєзнавство
4. «Реформи Никона та їх наслідки на Україні», Ярошок Вікторія, учениця 10-а класу, 2012, диплом ІІІ ступеня. Реілгієзнавство.
5. «Діяльність Софії Русової – феномен кінця ХІХ- початку ХХ ст.», Шумна Катерина, учениця 11-а класу, 2013.
6. Діяльність Товариства «Знання» УРСР на різних рівнях (на прикладах Києва, Чернігова, Мени). Шестозуб Альона, учениця 11-в класу, 2014, диплом ІІІ ступеня. Історичне краєзнавство.
7. Виживання населення Менщини у роки Другої світової війни. Носовець Аліна, учениця 11-б класу, 2015р. Історичне крєзнавство.
8. Виживання остарбайтерів у роки другої світової війни. Архипенко Анна. учениця 11-б класу, 2015р.  Історія України. 
9. Генезис просвітництва на українських землях впродовж ХVIII-початку ХХІ ст. Москалець Іра, учениця 9-В класу, 2016р. Педагогіка. 
10. Просвітницька діяльність МАН ( з досвіду роботи наукового товариства "Еврика" МАН Менської районної гімназії), Москалець Іра10-В, 2017р. Педагогіка.
11. МАН як просвітницький майданчик, Москалець Іра, 11- В, 2018р, диплом ІІ ступеня. Педагогіка.
12. Національно-патріотичне виховання засобами волонтерської діяльності учнівської молоді, Василець Анна, 11-а, 2019, диплом ІІ ступеня. Педагогіка

13. Розвиток творчої активності учнів засобами волонтерського заходу. Ілляшик Катерина, 11-А, 2020, Диплом І ступеня. Соціологія

К.ІЛЛЯШИК, А.ШЕСТОЗУБ 

14. Нове звучання ідей С.Русової в контексті НУШ. Анжеліка Шестозуб, 10-А, 2020. Диплом ІІІ ступеня. Педагогіка. 

15. Формування активної громадянської позиції учнів засобами проєкту. Шестозуб Анжеліка, 11-А, 2021. Соціологія 

16. Розиток ремесел Менщини. Акулят Вікторія, 10-а., 2021. Ман-Юніор. Дослідник. Диплом ІІІ ступеня. Всеукраїнський конкурс.

17. Розвиток столярства Менщини XVII-початку ХХІ ст., Акулят Вікторія. 11-А, Диплом І ступеня, 2022. Етнологія

18. Ікона як ланцюжок в дослідженні столярства с.Синявка Менської ОТГ. Конадиба Дарина, 9-А, 2023. Ман-Юніор. Дослідник. Диплом ІІІ ступеня. Всеукраїнський конкурс. 

19. К. Акулят,  10 а, 2024, Столярство Менщини ХХ-ХХІ ст. Диплом ІІІ ст. 


Участь в учнівських наукових конференціях

1)Перша учнівська історико-краєзнавча конференція. Чернігів, 2014. Фото
Носовець Аліна, (11-б). виступ "Виживання населення Менщини в роки окупації краю".

2)
Архипенко Анна, (11-б). "Виживання остарбайтерів у роки Другої світової війни". 


3) Москалець Ира (10-в). Третя учнівська історико-краєзнавча конференція. Чернігів, 2016.
4) Москалець Іра (10-В), Жидкова Наталія. Просвітницька діяльність МАН (З досвіду роботи наукового товариства "Еврика" Менської районної гімназії Чернігівського територіального відділення МАН України) // ІІ Всеукраїнська наукова шкільна конференція "Крок у науку" (Дніпро, 27-28 квітня 2017) 
http://globalnauka.com/download/Krok_u_nauku2_tom2.pdf

5) Москалець Іра (11-В). МАН як просвітницький майданчик (з досвіду
територіального відділення МАН Менської районної гімназії)
Четверта
 учнівська історико-краєзнавча конференція. Чернігів, 2017.

6) Гончаренко Марина (11-Б), Скиба Д. (10-А). З досвіду волонтерської допомоги  жителів Менщини українським військовикам на Сході. Четверта учнівська історико-краєзнавча конференція. Чернігів, 2017.

7) Гончаренко Марина (11-Б), Василець Анна (10-А), Жидкова Наталія. Волонтерство в Україні (на прикладі волонтерських груп Менщини Чернігівської області) //IV Всеукраїнська наукова шкільна конференція "Крок у науку" (Дніпро, 27-28 квітня 2018). 

8) Василець Анна (11-а) Волонтерство як засіб національно-патріотичного виховання // П'ята учнівська історико-краєзнавча конференція. (Чернігів, жовтень 2018). Фото (на сайті МАН)
А.Василець під час учнівської історико-краєзнавчої конференції (2018)

9) Ілляшик Катерина (11-а) Розвиток творчої активності учнів-волонтерів як засіб соціалізації // Шоста
 учнівська історико-краєзнавча конференція.(Чернігів, жовтень 2019) 
10) Шестозуб Анжеліка (10-а) Нове звучання ідей С.Русової в контексті НУШ // Шоста учнівська історико-краєзнавча конференція.(Чернігів, жовтень 2019) 

12) Шестозуб Анжеліка (11 а). Проєктна діяльність: досвід та перспективи розвитку активної громадянської позиції учнівської молоді // ХХІІІ наукова конференція молодих учених та студентів (8-9 грудня 2020). Чернігів

13) Акулят Вікторія (11а). Ремесла та промисли Менщини // VIIІ Чернігівська обласна історико-краєзнавча конференція учнівської молоді, присвячена 100-річчю створення наукового товариства (20 жовтеня 2021) 
14) Лавська Анна (10а) Волонтерство Менщини початку ХХІ ст у контексті світового волонтерського руху //Девята історико-краєзнавча конференція, присвячена дню народження Іллі Шрага (23 листопада 2022)  
15) Арбузова Вікторія (10 б) Різьбярство Менщини ХХ - початку ХХІ ст. Девята історико-краєзнавча конференція, присвячена дню народження Іллі Шрага (23 листопада 2022) 
16. Аклят Катерина (10, а). Столярство Менщини ХХ- початку ХХІ ст. Десята історико-країєзнавча конференція (25.10.2023).  
17. Акулят К., Жидкова Н.М. Столярство Менщини ХХ-початку ХХІ ст VІІІ Всеукраїнській науковій шкільній конференції«Крок у науку»(30 квітня 2024 р.)

Дослідницька робота учнів, участь у конкурсах

1.     «Мої права» 2004 рік, дослідження з теми «Права дітей з особливими потребами Менського району» (Черток Анна).

2.       Конкурс: «Сто чудес України», дослідження історії Максаківського Спасо - Преображенського монастиря. 2002 рік, лауреати ІІІ етапу.
3.  Конкурс: "Сто чудес України", дослідження історії Менського краєзнавчого музею, 2003 р. 

4. «Карса і біль. Збережемо пам'ять про подвиги», 2004 рік, з роботою «Остарбайтери Менського району» (Савенок І., Іллєнко І. та ін.) стали переможцями обласного етапу.
5. Конкурс "Сто чудес України" дослідження "Унікальність урочища Остреч", 2008р.

6. Реформи Никона та їх наслідки на Україні.  Ярошок В. Конкурс «Моя батьківщина – Україна», 2011.

7. «Менщина у вирі Великої Вітчизняної війни» (Архипенко А., Носовець А., Цигипа В., Шестозуб А., Боюн К. та ін.) Лауреати ІІІ етапу конкурсу «Моя Батьківщина Україна». 2013. 
8. "Виживання остарбайтерів Менщини у роки Другої світової війни". Лауреати ІІІ етапу конкурсу "Моя батьківщина Україна", 2015. 

9. Всеукраїнський конкурс МАН-Юніор Дослідник (історія). 
Перепечай Владислав, 8-а, "Реалізація політики геноциду на Менщині у роки Другої світової війни". Диплом ІІ ступеня. 2016. 


10. Всеукраїнський інтерактиний конкурс "МАН-Юніор Дослідник". Номінація "Історик-бніор". Акулят Вікторія 10-а, Розвиток ремесел Менщини. 2021. 

ПЕРЕМОЖЦІ ЗМАГАНЬ МАН ТА ОЛІМПІАДИ З ПРАВОЗНАВСТВА (2018)

Москалець Іра, Ілляшик Катя 

РЕЗУЛЬТАТИ ОЛІМПІАД (ОБЛАСНИЙ ЕТАП)

Переможці обласного етапу олімпіади з правознавства 2017 (Тужик Софія та Василець Анна)
Завдання олімпіади з історії та правознавства: http://choippo.edu.ua/?page_id=17364
Тужик Софія під час написання олімпіадних завдань із правознавства 2017 р.

VII Всеукраїнська онлайн-олімпіада ”На урок” з історії                                      2020 Россомаха Злата (диплом І ступеня) 11-Б                                                   Супрун Павло (диплом ІІ ступеня) 11-Б 

VII Всеукраїнська онлайн-олімпіада ”На урок” з правознавства                                      2020 Россомаха Злата (диплом І ступеня) 11-Б                                                        2021 Непрон Анастасія (диплом І ступеня) 9-А           

Правознавство 
2022 р. Аношко Наталія (9-б) - 3-тє місце, диплом ІІ ступеня
2020 р. Ілляшик Катерина (11-а) - 1-ше місце, диплом І ступеня
2020 р. Россомаха Злата (10-б) - 3-тє місце, диплом ІІ ступеня
2019 р. Василець Анна (11-а) - диплом ІІ ступеня
2019 р. Ілляшик Катерина (10-а) - 2-ге місце, диплом ІІ ступеня
2018р. Тужик Софія (11-Б) - 2-ге місце, диплом ІІ ст. 
2018р. Василець Анна (10-а) - диплом ІІІ ст. (8-ме місце)
2018р. Ілляшик Катерина (9-а) - диплом ІІІ ст. (8-ме місце).
2017р. Тужик Софія (10-Б) - 3-тє місце, диплом ІІ ст.
2017р. Василець Анна (9-А) - диплом ІІІ ст. 
2016р. Єфіменко Вероніка (9-В) - диплом ІІІ ст.
2016 р. Кугук Наталія (10-А) - диплом ІІІ ст.
2013р. - Халява Інна (9-Б) - диплом ІІІ ст.
2012р. - Петренко Антоніна (10-б) - диплом ІІІ ст.
2012р. - Архипенко Анна (9-А) - диплом ІІІ ст.
2011р. - Петренко Антоніна (9-б) - диплом ІІІ ст. 
2009 р.- Четвертаков Роман (11-А) - диплом ІІІ ст.
2008 р. - Четвертаков Роман (10-а) - диплом ІІІІ ст.
2007р. - Четвертаков Роман (9-а) - диплом ІІІ ст.
Історія 
2007р. - Шестаков Денис (11-А) - диплом ІІІ ст.
2006 р. - Шестаков Денис (10-А) - диплом ІІІ ст.
2005р. - Шестаков Денис (9-А) - диплом ІІІ ст.
2004р. - Шестаков Денис (8-а) - диплом ІІІ ст. 

Всеукраїнський конкурс Олімпіада на сайті "Всеосвіта" та "на урок"

2023 р
1. Климович Микола (7-в) - диплом ІІІ ст. (номінація історія). Сайт "на урок"
2. Максименко Єгор (6-в) - диплом ІІІ ст (номінація "історія"), сайт "всеосвіта". 

Всеукраїнський конкурс "Кришталева сова"

2016р.
1. Шамрук Марія (10-а) - диплом І ст. (номінація "правознавство")  94 бали;
2. Хвостик Оксана (9-в) диплом І ст (номінація "правознавство") 90 балів;
3. Кугук Наталія (10а) - диплом ІІ ст. (номінація "правознавство");
4
Гончаренко Марина (9-в) - диплом ІІ ст. (номінація "правознавство");
5. Єфіменко Вероніка (9-в) - диплом ІІІ ст. (номінація "правознавство");
6. Перепечай Владислав (8-а) - диплом ІІІ ст. (номінація "історія");
7
Гальос Костянтин (8-а) - диплом ІІІ ст. (номінація "історія")

Немає коментарів: